Webmaster de serviciu

Jagger sau moartea linkurilor reciproce

Imi permit sa preiau un articol de pe un site destul de interesant underclick.ro despre ultimul "Google Dance" supranumit Jagger:
"Daca semnalele venite de pe web sunt corecte putem spune ca asistam la sfarsitul "linkuri-lor reciproce", cel putin ca o metoda de a obtine o popularitate mai mare sau un rank mai bun din partea Google.

JAGGER, acesta a fost numele de cod al ultimul "dans Google" care a adus multora prejudicii in pozitiile care le detineau pe motoarele de cautare. Haideti sa vedem ce s-a intamplat si ce se poate face in continuare.

Exista website-uri mici care au un numar limitat de linkuri. Underclick face parte din acestea. Genul acesta de site-uri au fost folosite in ultima perioada in cercetarea care s-a facut pentru lansarea noului serviciu Analytics. O privire sumara asupra acestora ne poate da macar o idee despre ce se petrece cu JAGGER, acest fenomen care inca se intampla in momentul in care cititi aceste randuri (a inceput in jur de 5 noiembrie). Pentru a intelege cu totul actuala politica Google insa trebuie mers inapoi in luna ianuarie a acestui an. Atunci s-a stabilit echidistanta fata de siturile mici si mari intr-o lume in care siturile mici dar valoroase nu mai fac fata marilor "optimizari".

Comanda "link" care se folosea in browser in mod normal arata cate linkuri externe avea un site. Insa afisajul acestora era partial pentru ca Google nu intorcea toate rezultatele. Undeva in luna iulie, la "dansul" anterior, se semnala ca aproximativ 40% din situri isi pierdusera din popularitate si cazusera ca si rank. La comanda link nu mai existau rezultate duplicate ci doar unul singur din partea oricarui site extern care facea referinta la un site . Siturile care au suferit deja aceasta penalizare nu au mai fost "taxate" inca o data de JAGGER.

Aici apare insa un fenomen foarte frumos din punctul meu de vedere. Se pare ca rezultatele intoarse la comanda "link" au suferit modificari majore. Rezultate care nu au fost niciodata aratate stau acum in primele locuri. Ele existau in arhiva Google insa niciodata nu primisera relevanta. Cu aceasta ocazie Google ma suprinde iar, introducand conceptul de "imbatranirea linkurilor" (evident acolo unde siturile inca mai functioneaza). Conteaza cand si cu cine v-ati "imprietenit"

Linkuri reciproce. Linkuri ne-reciproce.

Alt aspect interesant vine din analiza pe linkurile reciproce. De mult amenintate, acestea s-au prabusit. Una din metodele de baza ale "falsificarii" popularitatii se pare ca si-a gasit sfarsitul. De acum ar trebui sa incapeti sa va ganditi mai mult si mai bine sa cumparati linkuri.

Daca siturile voastre au suferit de pe urma ultimului "dans" ar trebui sa aruncati o privire asupra surselor linkurilor catre situl vostru. Daca majoritatea acestora sunt din schimburi reciproce ati putea sa va faceti o imagine de ce situl a "cazut" in motoarele de cautare. O metoda buna ar fi in acest sens sa mixati linkurile reciproce de acum inainte in pagini de continut. Exemplu : eu scriu un articol despre tine unde te mentionez ca link si invers. Aceasta metoda nu este perceputa inca de Google ca fiind schimb reciproc.

Linkurile interioare incep insa sa detina puterea. Linkurile interioare, bazate pe cuvinte relevante, care au legatura cu continutul sitului si a afacerii in sine, au capatat o relevanta importanta.

Strategia de linkuri cere o noua re-evaluare urgenta. Si daca va pasa de afacerea voastra faceti la fel.

Recomandarea mea este sa va concentrati incepand de ... azi, la constructia unor linkuri interne puternice. Asta va impinge catre publicitate, advertoriale, articole, clasamente, directoare, si multe alte instrumente care va cresc pe de o parte imaginea si pe de alta parte si perceptia consumatorului.

Cautati sa dezvoltati o "retea" de asociati, ne-concurenti, cum ar fi programatori, marketeri online, optimizatori, proprietari de websituri si chiar designeri care sa va ajute la crearea strategiei de linkuri interne. Nu este cea mai rapida metoda de expunere nici pe departe insa este solida si in spiritul afacerilor facute bine. Ceea ce este cu adevarat important rezida in independenta strategiei fata de motorul de cautare.

Goana dupa algoritmii motoarelor de cautare, descoperirea si invingerea lor este un joc nebunesc in care cu siguranta veti pierde. Incercati sa va construiti branduri puternice, cu logica interna si relevanta si castigati mai multa populariate nu pe Google ci asupra consumatorului, pe care trebuie sa il educati, sa il informati, sa il convingeti ca sunteti cei mai buni. Asa se va construi mult continut relevant si vreti sau nu, tot in fruntea motoarelor de cautare veti fi.

Content is King. Context is Queen. Cu atentie construiti prezenta online!" de Claudiu Gamulescu (Underclick)



Comentarii

In principu sunt de acord cu domnul Gamulescu, insa as fi dorit sa citesc si parerea dansului desprea blogspam / linkspam care genereaza linkuri "ne-reciproce" insa evident fara nici o relevanta cu siteurile de pe care vin aceste linkuri. Si orcine ar spune ca aceste linkuri nu conteaza, cred ca multimea de siteuri care reusesc si au succes cu aceasta metoda spune multe. Mai mult, se vorbeste despre siteuri care dispar odata cu cate un "Google Dance" dar nimeni nu pomeneste despre cele care urca. Evident proprietarii nu se lauda, in primul rand, pentru ca ei lucreaza pentru ei, nu au nevoie de referinte, si in al doilea rand si ei sunt constienti ca nu o sa fie recunoscuti de nimeni folosind aceste metode blackhat. Insa fenomenul exista si aduce rezultate, deci ce sa alegem black SEO sau relevant, fresh content?
de webmaster in data de 2005-12-06 14:30


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile
 
 
Magazin naturist
 
   
Powered by www.ablog.ro, design by Sebastian Schmieg
Termeni si Conditii de Utilizare